Vrednost osebe ni enaka oceni na izpitu
V prispevku, dr. Lucija Hrovat, vodja Ambulante SFU Ljubljana, opozarja na vse pogostejše duševne stiske med mladimi, še posebej v času izpitnih obdobij, ko je pritisk po dosežkih najmočnejši.
Mnogi študenti se počutijo, kot da morajo biti popolnoma produktivni, ves čas »v pogonu«, brez prostora za počitek ali neuspeh. Občutek, da nikoli niso dovolj, jih pogosto pripelje do izgorelosti, anksioznosti in občutkov nemoči.
Dr. Hrovat v članku opozarja, da gre za širši družbeni problem, ki se pogosto začne že v otroštvu in se intenzivira v študijskih letih. Rešitev vidi v vzpostavitvi varnega prostora, kjer se mladi lahko naučijo prepoznati in izražati svoja čustva, postavljati meje ter krepiti občutek lastne vrednosti.
Kaj lahko pomaga pri soočanju z negativnimi posledicami stresa in pritiska?
Vaje čuječnosti in sprostitve (npr. zavestno dihanje, body scan, meditacija)
Vzpostavljanje dnevne strukture z vključenimi odmori in aktivnim počitkom
Fizična aktivnost, tudi v obliki sprehoda ali raztezanja
Samorefleksija – vodenje dnevnika misli in občutkov
Pogovor z bližnjim ali strokovno osebo
Psihoterapija, kjer lahko posameznik v varnem prostoru raziskuje svoje notranje doživljanje in stiske.
Celoten prispevek lahko preberete na povezavi.
